externalizare IT

5 motive pentru a alege externalizarea serviciilor de IT

Crearea unui departament intern de IT poate constitui o provocare majoră pentru o companie. Procesul necesită investiții semnificative la nivel hardware și software, astfel încât să existe posibilitatea urmăririi și gestionării proceselor contabile și financiare, a managementului relațiilor cu clienții, a documentelor, precum și a multor altor aspecte ale funcționării unui business. Mai mult decât atât, nu trebuie neglijate nici resursele umane, formarea unei echipe fiind un alt aspect de luat în considerare.

În ultimii ani, digitalizarea a devenit o condiție a competitivității în piață a unei companii. Există astfel o presiune semnificativă asupra companiilor nu doar în direcția organizării un departament de IT, ci și în dezvoltarea suportului și soluțiilor IT de calitate. Multe dintre ele aleg să îndeplinească aceste cerințe prin externalizarea serviciilor din acest segment.

Operațiunile IT sunt esențiale pentru funcționarea eficientă a unei afaceri, indiferent de tipologia acesteia. De la companii de producție și până la magazine mici de retail, toate business-urile se bazează într-un mod sau altul pe tehnologie. O organizare deficitară poate duce la întreruperea proceselor de zi cu zi ale unui business, precum plata facturilor, accesarea datelor clienților și îndeplinirea sarcinilor de către personal.

Majoritatea companiilor pot gestiona cu încredere operațiunile organizaționale de bază. Cu toate acestea, responsabilitățile unui departament de IT pot fi îndeplinite cu o rată de succes mai mare dacă sunt încredințate unei firme externe. Mai mult decât atât, costurile organizării interne pot fi greu de suportat, în special pentru companiile mici și medii. Conform unui raport TechTarget, business-urile mici cheltuiesc 6,9% din profitul lor pe IT, iar cele medii un procent de 4,1%.

Astfel, externalizarea serviciilor de IT poate fi o soluție pe care compania ta să o ia în considerare. În continuare, vom prezenta 5 dintre beneficiile principale ale acestei acțiuni.

 

  1. Reducerea costurilor

Unul dintre miturile comune propagate de proprietarii de afaceri este faptul că externalizarea unui serviciu tinde să fie mai costisitoare decât păstrarea acestuia în interiorul firmei. Astfel, se presupune că business-urile realizează acest lucru doar din motive de comoditate. Realitatea este însă că outsourcing-ul poate contribui la reducerea semnificativă a cheltuielilor.

Conform studiilor, companiile își pot scădea costurile cu 30% dacă aleg să externalizeze serviciile de IT, un procent semnificativ care poate fi alocat în dezvoltare altor departamente. La nivel internațional, multe business-uri au realizat acest avantaj. Spre exemplu, 69% dintre companiile din Marea Britanie aleg externalizarea ca mijloc de reducere a costurilor.

Procesul de recrutare și training a personalului IT poate fi unul extrem de costisitor, atât ca bani, cât și ca timp. Salariul lunar al acestor angajați nu este de asemenea de neglijat. Spre deosebire de aceștia, contractarea unei firme specializate se poate face strict pe un anume proiect, astfel încât compania plătește doar la finalizarea muncii.

 

  1. Expertiză și consultanță profesională

Unul dintre motivele principale pentru care multe companii aleg să-și externalizeze departamentul de IT este dobândirea unui nivel ridicat de expertiză și calificare. Majoritatea furnizorilor au o experiență bogată, ceea ce le oferă o capacitate de a rezolva orice problemă din acest câmp.

Spre deosebire de aceștia, atunci când companiile angajează o echipă internă, ele merg de multe ori pe un personal cu experiență redusă, care necesită un training îndelungat și a căror contribuție poate fi observată în totalitate doar după o perioadă mai lungă de timp.

Lucrând cu veterani din industrie, business-urile pot obține asistență tehnică pentru orice problemă de funcționare a sistemelor acestora, ceea ce facilitează desfășurarea operațiunilor organizației.

 

  1. Îmbunătățirea securității

Cât de protejate sunt datele de business? Este rețeaua protejată de viruși? Este firewall-ul actualizat? Se realizează constant un audit al stațiilor de lucru și serverelor? O companie trebuie să fie capabilă să răspundă la aceste întrebări și multe altele în orice moment.

Protejarea informațiilor sensibile cu privire la companie și clienți este esențială, iar migrația tot mai puternică în zona digitală a adus cu sine riscuri mai mari. Eșecul de asigura securitatea acestora poate aduce daune semnificative unei companii. Statisticile arată că un procent de aproximativ 60% dintre firmele care suferă un atac cibernetic nu supraviețuiesc acestuia. Securitatea cibernetică adecvată este necesară desfășurării fără probleme a operațiunilor, iar externalizarea IT poate reduce vulnerabilitățile și breșele de securitate.

 

  1. Creșterea productivității

Organizațiile dețin anumite zone critice care contribuie substanțial la funcționarea eficientă și la obținerea veniturilor. Gestionarea acestora este deja destul de dificilă, iar problemele tehnice recurente o pot face imposibilă. Ele afectează substanțial productivitatea personalului și pot împiedica atingerea obiectivelor organizaționale stabilite.

Cu ajutorul outsourcing-ului această productivitate va crește pe măsură ce angajații vor putea să se concentreze asupra responsabilităților lor principale. Astfel, dacă sistemele unei companii sunt întreținute de o companie IT dedicată, aceasta din urmă va putea să monitorizeze, să recunoască și să soluționeze orice problemă în mod rapid și eficient.

 

  1. Reducerea riscurilor

Dacă o companie deține un departament intern de IT, atunci oricare dintre probleme apărute (cum ar fi defecțiunile hardware și software, breșele de securitate sau erorile bazelor de date) vor trebui soluționate la acest nivel. Rezolvarea lor poate însemna nu doar investiții semnificative de bani, ci și de timp, iar orice secundă pierdută scade profitabilitatea companiei.

Un furnizor de servicii IT are capabilitățile și cunoștințele necesare nu doar de a soluționa rapid și eficient problemele, ci și de a împiedica apariția lor, atenuând astfel riscurile de defecțiune și eliminând posibilitatea întreruperilor îndelungate de funcționare. Mai mult, externalizarea departamentului de IT permite monitorizarea constantă a segmentului în cauză, 24 de ore din 7 zile pe săptămână, ceea ce reduce și mai mult probabilitatea apariției unor probleme majore.

 

Acestea sunt doar câteva dintre motivele centrale pentru care o companie alege externalizarea serviciilor de IT. Contactează-ne acum și află cum poate beneficia compania ta prin soluții personalizate de outsourcing, pliate pe nevoile acesteia.

Alte articole